Bukan Rezeki kami....

Ini sekadar luahan hati aku..

Hati isteri mane yg xluluh bila permohonan suami utk bertukar utk tinggal bersama2 suami tidak berjaya...Hati isteri mane jua yg xluluh bile majikan suami tidak mahu meluluskan dan tidak menyokong permohonan suami kerana mementingkan kapasiti pekerjaan di tmpt kerjanya... (yang ni mmg aku xleh terima sgt2... & harap ORANG ITU akan berpuas hati dgn keadaan aku sekarang ni... PUIIII......!!!!~~~~)

Akibat dari berita itulah aku sgt2 kecewa & memikirkan yg aku perlu tinggal bersama2 anak yg masih kecil yg memerlukan kasih sayang kedua ibu bapanya... Tanpa ketua keluarga mmg xlengkap sesebuah keluarga itu... Aku juga memikirkan bagaimana utk aku lalui semua ini dalam keadaan aku berbadan dua..

Mungkin kerana terlalu memikirkannya, kandunganku tidak 'menjadi'... Akan ku kenang smp bila2...

'Maafkan ibu nak...Ibu xmenjaga kesihatan ibu sebagaimana ibu menjaga kakak Huda dulu.... =( 

Jumaat, 22 Jun 2012.
Malam itu sedang gembira menunggu incik hubby pulang, aku mengalami pendarahan... xbanyak yg keluar...tapi cukup utk buat aku panik... sebab masa mengandungkan Huda, xde plak kuar darah...

Aku tenangkan diri...


Sabtu, 23 Jun 2012
Pagi itu aku ke sekolah untuk bertugas pada Hari Terbuka sekolah bersama2 incik hubby n Huda...
Hatiku cukup gembira masa tu sbb kami xberjumpa selama 2minggu... (sampai terlupa aku bleeding mlm td..)

Pastu, gi jumpa pengetua utk minta izin keluar utk ke klinik..Nak scan 'baby' dalam perut ni...cmne keadaannya... Cukup risau bila doktor kate kantungku kecil n xmcm 3bulan pun... Juga selaput yg sepatutnya melindungi kantung itu juga nipis..tapi keadaanya masih lg elok... Dengan harapan yg tinggi, aku bernekad balik rumah mahu makan ubat... (semoga baby ibu sihat...)

Balik dari klinik, sempat lagi aku ajak incik suami pergi makan Snogurt... saje je nk hiburkan hati anak kesayangan ibu tu...Suke sgt makan ais krim...

Kemudian kami pulang ke rumah...berehat n tidur... Jam 5petang, kami ke rumah mak (selang bape buah rumah je).. mak buatkan kuih talam... (aku yg request...tetibe teringat...)

aku mmg mkn dgn bnyk... masa tu perut da mula sakit sikit2... (mcm contraction..) aku abaikan je... (tapi masa tu mmg darah masih lg keluar...tp xbnyk)

beberapa minit kemudian, sakit itu makin kerap dtg... mcm nk bersalinkan Huda... mmg berguling2 aku dibuatnye,,, Dalam hati berdoa semoga kandunganku selamat...Mak cepat2 suruh pergi hospital..Mula2 plan nk pergi yg berhampiran je (tmn u)...tapi tutup... Kat tmn Tun pun tutup jgk... (aduhhhh...aku da sakit giler da ni...!!!

Last2 nekad nak gi HSA, JB (DIA tahu aku xde duit utk byr kos hospital swasta... Alhamdulillah,... sepanjang perjalanan jgn ckp la aku sakit cmne... aduhhh.... smp je hospital, incik hubby drop aku dkt pintu dpn...sementara dia cari parking, aku pun jalan la utk daftar... (eh... silap tmpt la dik...gi unit KECEMASAN kat sebelah...)

hmmm...tgh pusing tu aku terasa bende besar keluar dari bawah...aku terus terduduk kat kerusi...aku terasa darah mengalir kat kaki...aku bangun n jalan pergi kat unit kecemasan..

sampai je kat kaunter...
"Dik, akk rs akk da gugur ni..."
Budak2 tu tercengang... dgn pantas ade seorang lelaki amik wheel chair utk aku duduk...sementara tunggu incik hubby, drg interview n tulis dalam borang... (aik....bagus plak ehh servis HSAJB skang ni... Alhamdulillah...dipermudahkan...)

xlama pastu incik hubby smp...org kaunter tu kasi nombor n mntk tunggu kat tmpt tunggu sana... Hmmm... no skang baru 1102... aku 1120... (perghh...lamenye nk tunggu...Monyok balik aku...)

xsmp seminit pun monyok, nombor aku diumumkan...kikiki...aku pun masukla kat unit kecemasan...
nurse tu amik tekanan darah sume2 yg patut.. pastu dia hala aku gi kat katil... bgn je dr wheelchair tu, penuh da darah...huishhh....

turun je menitik2 darah turun kat lantai...kat katil pun penuh darah...scan perut, doktor kate ade lg darah beku kat perut... patutla sakit lg perut aku tu..

drg tahan aku soh masuk wad... kol 8 aku naik wad...tp drg bwk aku gi treatment room dulu..nak bersihkan darah2 kat bawah aku tu...

mak aihh,,,pjgnye gunting...kene seluk utk bersihkan...Aucchhh....!!!! pastu da lega da rs perut...pastu nurse inject kat peha... dia da pesan ckp nnt akan rs sakit perut sbb nk kecutkan rahim...ingatkan sakit sket je...rupenye....smp aku nk pitam...huishh...

hubby tolak aku gi kat wad (lepas aku da siap bersihkan diri- darah penuh kauu...!!!)

smp kat wad, kene tunggu org tu check out dr katil tu dulu... (paham2 je la ramai kan...)

xlama lepas tu da bleh baring...atas katil pun aku terguling2 sakit.. sep baik hubby teman lagi.....pastu, dlm kol 10 gitu, doktor dtg nk scan perut kot ade lagi ape2 dlm perut...

Ade darah beku sket2...tapi xperlu cuci.. (cuci???cmne tu ehh??aku xpaham ape maksud cuci....bile ditanya2, rupanya cuci tu dia mmg cuci abis kat bawah tu...mcm vacuum jgk...adoii...dia seluk pun da sakit... lagi nk masuk bende...sep baik xpayah cuci...hihih....)

lepas tu sakit da kurang...hubby pun balik sbb huda tggl kat uma ngan tokmak dia...sian huda...mlm ni xleh ngempeng...mmg seriyes malam tu aku xleh tido langsung...


Ahad, 24Jun2012
dlm kol 1 gitu, nurse dtg check tekanan darah...sume ok...sblm nurse dtg aku terasa mcm darah besar kuar..pastu rs lega da... aku ingat darah beku...bile gi toilet rupenye bukan darah...ape bende ntah kaler putih..aku assume tu kantung...xpun baby yg xjadi tu...tapi da masuk dlm toilet bowl plak...hmmm....

Alhamdulillah, aku da xsakit lg da..Balik kat katil, tergolek2 xleh tido..mane xnye... denga bunyi kete la..org lumba motor la...kol 4 pagi denga org lumba kereta plak... haishh...cmni rupenye keadaan bandaraya JB... hmm...mmg bleh nmpk kat luar tu..nmpk laut...bnyk kete parking tepi2 laut tu..n nmpk lampu2 s'pore sket2...

Woww...aku check in kat hotel tgh bndr JB la..hihih...best jgk kan...

Aku tidur2 ayam je..kol 5.45 aku tersedar terus da...xleh tido langsung...aku bgn n mandi kol 7 pagi..pastu terlelap smp incik hubby kejutkan... (eh, bile smp??? hehehe...)

aku dengar aku boleh discharge pagi tu..tp tunggu doktor dtg...kol 11 doktor smp n kate aku bleh discharge.. Yey...!!!Nak jumpe Huda...!!!

Tapi, kol 1 baru leh discharge btol2 pny...tggu drg siapkan ape2 yg patut...huhuhu...xpe la..janji xyah dok situ lame2...

Lega rasanya...tapi kecewa tu masih ade lg... Ramai yg kate aku ni xmcm org gugur... Luar nmpk je Happy...tp dalam???Tuhan saje yg tau...xpe la..bukan rezeki..

dan aku berharap lepas ni hubby dpt la tukar ke JB n kami dpt jalani kehidupan mcm dulu...

Ya Allah... izinkanlah Ya Allah...Sesungguhnya hanya Engkau yang berkuasa... Tiada had batas kekuasaanmu Ya Allah..... Terima Kasih Allah.... Terima Kasih Ya Allah.....

Fuhhh,,,pjg lebar aku taip...lame xluahkan perasaan cmni kan...Emosi yang stabil memainkan peranan utk setiap ape yg kita lakukan....

Semoga ia dpt menjadi iktibar buat semua... Sekadar berkongsi cerita dengan semua... PEACE....!!!!

Comments

Anis Radzi said…
Innalillahi wainailaihi rojiun..kuat dan tabahkan hati ye dik. InsyaAllah, segala yang berlaku pasti ada hikmahnya yg tak kita ketahui. Banyakkan berdoa, semoga Allah swt memberikan kekuatan dan dipermudahkan segala urusan dunia dan akhirat. Take care ina..
Feena said…
This comment has been removed by the author.
Unknown said…
semoga tabah ea..dugaan semua tu..
Marina said…
semoga tabah menghadapi dugaan....salam perkenalan dari marina :-)
Feena said…
tq sumerr....
Feena said…
salam perkenalan marina... :-)

Popular Posts