Vacation 2011

Salam.. Dah lama sangat aku xpost kat blog nih.. Dah bersawang giler.. nampaknya macam perlu di 'renovate' supaya mood post ni kembali macam dulu.. Nanti akan difikirkan & aku akan cari 'arkitek' yg best2 utk design blog nih.. hahah...

Cuti sekolah dah bermula.. Tapi bagi segelintir guru perlu berkorban untuk menjaga SPM di tempat masing2.. termasuklah aku.. hmmm.. Tapi, aritu aku dpt 'excuse' untuk cuti seminggu disebabkan masalah pengasuh tiada.. Jadi, peluang ini aku gunakan untuk pulang ke kampung untuk bercuti bersama suami.. hihi..

So, our destination this year is... Cameron Highland.. hahah...saje je g sini sebab sejuk sikit..ye la, nak gi laut, musim hujan je memanjang.. Sebenarnya agak bahaya jugak naik Cameron ni time musim hujan.. Banyak tanah runtuh & jalan juga agak licin.. Tapi apa2 pun, aku telah selamat naik dan selamat turun dari Cameron.. Alhamdulillah..

Tahun 2010, aku pergi Cameron berdua..Tapi untuk tahun 2011, aku pergi bertiga bersama anak tersayang, Safiyyah Huda..Memang sgt2 sejuk.. Nasib baik aku terfikir nak belikan Huda sweather supaya dia xkesejukan semasa berada di sana.. Meh baca laporan perjalanan kami... cewahhh... poyo jek ayat tu..


Rabu   22/11/11
Kami bertolak dari Kuala Selangor untuk pulang ke kampung ayahku yang terletak di Grik, Perak setelah 5 tahun tidak menjejakkan kaki di sana.. Tak banyak berubah Grik ni.. Cuma aku ingat2 lupa rumah saudara mara.. Kami bukan pergi bertiga sahaja.. Tetapi bersama dengan mak aku, family kakak (K.Feeza) n adikku wani & asben.. Kat sane pun musim hujan jugak.. Yela.. Kelantan hujan, jadinya Grik pun mesti hujan.. air sungai belakang rumah atok juga naik.. hmm.. xberani plak nk menjengah sungai tu..


Khamis 23/11/11
Kami bertolak ke Cameron Highland.. Hanya K.A.M.I sahaja tanpa mak & adik beradik yang lain.. hihi.. konon2 honeymoon la.. Bwuekss... Ok.. kami lalu kat Simpang Pulai sbb dari Perak.. memang agak mengerikan masa naik Cameron tu sebab hujan.. sep baik Huda tido..kalo x, mak aih.. feninnye... hihi...Kami sampai di hotel pada jam 5.30 ptg.. Receptionist siap kate.. "ingatkan xjadi datang"... hihi... hujan la kak..

Ok.. Bilik memang selesa.. (memadai lah sebab kami hanya bertiga je pun..) Ni hotel yg kami duduk masa tahun lepas.. hihi... (mengimbau kembali...hihi.. Bwuekss..) Huda mmg excited la kat hotel tu..habis di 'explore' nye bilik tu.. hahaha... rehat2 jap pastu malamnye kami berjalan2 dlm keadaan hujan..berpayung la beb.. Pergi cari makan..memang tak terkata ramainya manusia kat Cameron tuh.. Ye la..cuti sekolah.. pastu plak, pasar malam mmg bukak sepanjang cuti ni.. sep baik kami xperlu bawak kete sebab hotel dekat je dgn pasar tuh.. best2.. port memang cantik pny..

Opss.. Lupe nk mention..Kami stay kat Brinchang jer.. hehe..



Jumaat 24/11/11
Kami jalan2 gi ladang teh, strawberry.. round2 the world lagi.. Kea Farm lah.. haish.. mmg sejuk jer.. smp menggigil gitu.. haishh...

Sabtu 25/11/11
Balik ke Kuala Selangor.. hahaha...

sebenarnye malas nak cite panjang2 sebab rasa da cite banyak sangat kat atas tu.. hahaha... Layan je la gambar...


Ok.. Tamatt...

Comments

Unknown said…
wah bestnya..memang tempat wajib pegi ea..xpenah sampai sana ag..huhu..
teringin gak nk ke sana..
Feena said…
pergi jgn xpegi..mmg syiok.. hehe..sejuk je... nk honeymoon mmg best..hihi..
Unknown said…
huhu.tula..insyaallah..tu yg tny awk mcmmn nk ke sana..tahun depan la kot..

Popular Posts