Denda.........?????

Skang ni tgh pulun siapkan BBM untuk subjek BM yg akan digunakan pd minggu ini.. haish..memerlukan kesabaran yg amatlah tinggi...

Tugas guru bukanlah sesuatu yg mudah seperti yg disangka...

Memerlukan kreativiti dalam P&P untuk menarik minat pelajar2 nya..
Last wik untuk kelas Form 1 yg aku ajar, aku buat peraturan.. Pelajar tidak dibenarkan untuk bercakap dlm bahasa selain dari Bahasa Melayu... Sekiranya pelajar bercakap dlm bahasa lain akan didenda 10sen..

Kalo ikutkan aku pun xnak amik duit dak2 ni.. Tp bile difikir2 bagus jugak.. Sekurang2nya aku leh gune duit derang untuk siapkan bahan2 P&P untuk mereka jugak.. Selain itu, mereka jugak boleh cuba untuk bercakap dlm BM & setidak2nye akan meningkatkan kefahaman mereka dalam BM.. Hmmm... Sebenarnye aku xpenah terlintas nk buat bende ni.. Tapi memandangkan derang ni xberenti nk bercakap, so, aku pun buatlah peraturan baru... hahaa... Akhirnya kelas menjadi senyap dari biase & hanya kedengaran org bercakap dalam Bahasa Melayu sahaja... hihihi...


Ok... itu kisah sekolah.. ni nk cerite pasal semalam plak.. Macam biase, kalo hujung bulan pas gaji, kami akan sopping brg2 keperluan kami..Especially brg2 Huda (pampers, sabun & bulan ni tmbh lagi 1 blanje iaitu makanan baby..) wow..!! feveret aku tuh.. Huda da stat nk makan.. Kami belikan Nestle Cerelac je.. lagi 1 biskut Milna.. sedap wooo... (ibunye tumpang skali makan ngan anaknye..hihihi)

Kami g Tesco Tebrau.. Pastu gi Jusco Tebrau nk cari buku yg boleh gigit2 tu utk Huda (Since she's so attracted to colors..) hahah...


Owh... Sila abaikan buku BM di bawah buku Huda tu yerr...heheh...

Sangat suke tgk Huda main bende nih.. Best best...

Comments

Popular Posts