[[ Safiyyah Huda ]]

Ok.. meh sambung cite smlm.. aku kene masuk wad kat spital kulai tu..
Sebab laluan belum bukak besar lg..br 1/2 cm..

dalam wad, aku xleh nk tido..ye la..mane la aku penah tido kat spital sorang2..haish.. seram pun ade..da la aku dok kelas 2 tu sorang2..dekat ngan toilet lak tu..seriyes seram..abis langsir sume aku tutup.. kes kes..

Nurse asik dtg cek tekanan darah..takut plak kang tetibe jd tinggi ke rendah ke..
Pagi tu, hubby awal2 lg da masuk antar barang..masa tu contraction da rs skit2..seriyes sakit..

Tapi lg ketara sakitnye area kol 11pagi ke atas..sampai la 2.30..makin lame makin kerap.. rsnye mcm setiap minit pun ade contraction.. then misi tu terus bwk aku g labour room..

Patutpun da bukak 7cm da.. waduh.. seram aku ms nih.. hubby dibenarkan masuk utk tgk baby kuar.. wah ms tu mmg aku da sakit giler.. baby mmg da masuk laluan..

Tak sabar anak ibu ni nk tgk ibu & ayah diye ye..hehe..

Lebih kurang jam 2.50, da siap abis wayar cucur kat tgn aku.. masa tu mmg ramai la misi kat bilik tu.. siap yg praktikal pun dtg nk tgk.. haish.. ms tu sume aku da tolak tepi malu aku.. yg aku tau sakit nye...!!

mulut aku asik berzikir je..xberenti.. then nurse soh aku teran.. aku teran sekuat hati..tp bb xmoh kuar jgk..
last skali kene ikat kaki.. Alhamdulillah... tepat jam 3.23ptg, Safiyyah Huda telah selamat dilahirkan..

Terus misi tu letak atas dada aku..masa tu tak terkata aku..Bersyukur sgt2... Aku telah dikurniakan seorang anak perempuan yang comel..tembam.. sihat walafiat..

Ya Allah.. Terima kasih kerana telah beri aku peluang untuk menjaga Baby Huda..

Kepada anak2 diluar sana, jgnlah kamu menderhaka kepada ibu bapamu..sesungguhnya bukan senang untuk melahirkan seorang anak..memerlukan pengorbanan yang amat besar..

Sesungguhnya aku sendiri xfaham..kenapa mereka2 ni sanggup membuang anak sedangkan susah payah mereka melahirkannya? haish.. Dunia akhir zaman...

Ok lah.. ni lah permata hati ibu & ayah... Safiyyah Huda.. (^^,)

[[ Safiyyah Huda ]]
Semoga Huda menjadi anak yg solehah...amin...

Comments

iceaisya said…
cantekkkk!!! 3.23 mcm cgpa aku..hehe..syai baby kite mmg pandai pilih mase la...anak aku 7.27pm..
Feena said…
hahah..tau xpe.. hik hik..aku br je sebut ms 27oktober..
kalo baby kuar arini, besday same ngan m.ngah.." skali diye kuar 28hb da..hihi
Ayu Zan said…
Tahniah dpt baby~
tp seram je baca masa awk nak deliver...
erk..

salam kenal..


Mari Berbicara Hati ke Hati,
Suam-suam Kuku
Feena said…
tq..seram kan? tp lain org lain citenye.. hehe..

Popular Posts