[[ Ketuk-ketuk Ramadhan ]]

Nape aku namakan topik hari ni [[ Ketuk-ketuk Ramadhan ]] ?

Ha.. sebabnye baby aku nih stat ketuk2 perut minta makanan pada jam 4 petang.. hehe..
Ek ehh.. Baby yg mintak ke haku nih?? hmm.. ~Confused..

OK lah.. untuk hari pertama berpuasa bersama baby dalam perut..
Alhamdulillah, semuanya ok... Baby pun xbnyk ragam dalam perut nih.. [[ mamanye je bnyk ragam.. hik hik.. ]]

Bangun sahur, makan nasi lauk daging sambal kering.. xbape selera sangat time sahur.. tapi aku gagahkan jugak diri untuk makan..Pastu minum segelas susu, cempedak goreng.. ok.. pastu tunggu time nk subuh.. pastu, TIDO balik.. hahaha...

Pastu bangun je tido, tolong kemas uma.. Alhamdulillah cuaca redup gitu.. [[ hari ni pun redup jugak ]]
Petangnye, tolong mak prepare untuk berbuka..

Pssst... Mi kari oke... mak aku masak..hahah.. aku tolong mane2 yg patut jer..

Pastu,  kol 6, tetibe teringat air kelapa.. ajak hubby g beli air kelapa kat bazar..
Mak aih.. ramai btol kat bazar.. Jammed plak tuh.. waduh.. sep baik jmp tempat parking.. kami pun nyelit dlm ramai org tuh.. beli air kelapa.. hahah.. [[ Muat plak aku nih nk nyelit kan.. dgn memboyot nye.. jalan pun da terkenot2... heheh.. ]]

Tepat jam 7.17 pm, azan berkumandang.. aku da tuang siap2 air kelapa dlm cawan.. terus amik kurma, minum air..

ehh..xpuas lak ,minum.. mintak jag air kelapa.. tuang lagi.. last2, 3gelas air kelapa, 1gelas air oren, 1gelas air tembikai susu... Nak sumbat mi kari da xmuat.. dapat bape suap je.. Akhirnya, aku tersadai kenyang air.. aduhhh.. cmne nih.. makanan pun xmuat nih nk makan.. kenyang..

Aku lapo, tapi perut da penuh ngan air.. [[ Sian baby berenang2 dalam air kat perut tuh.. hihi ]]
Sudahnye, diye nye tinju dlm perut pun lemah je.. hahaha.. da mlm sket br diye aktif balik..

Harap2 harini lagi baik dari semalam..amin...

Comments

Anonymous said…
mak aih.. bnyknye minum..

Popular Posts