Perginya seorang pendidik yg berdedikasi..

Ini lah kakak yg kami sewa uma diye tu..
Arwah br saja meninggal dunia pd mlm td.. xpasti jam berapa..
tp yg aku pasti, arwah telah menghidap penyakit H1N1 beberapa minggu lepas semenjak pulang dari Medan, Indonesia.. 

Arwah merupakan seorang pensyarah di maktab Batu Pahat & merupakan seorang pendidik yg amat berdedikasi.. banyak nasihat yg aku peroleh drpd arwah..

Selama 3bulan aku menetap bersama beliau.. Arwah menyediakan kemudahan yg amat lengkap utk kami.. kire kami ni xperlu bawa keperluan lain.. hanya bawa baju2 sahaja..

Tak ku sangka perkenalan yg singkat ini telah memberi kenangan yg terlalu bermakna bersama arwah..Arwah bukan seorang yg kedekut.. arwah juga sgt rapat dgn student2nya..

Arwah mmg beri komitmen yg sgt baik semasa hayatnya.. Aku ralat kerana arwah siap berpesan pd aku jika ada musim buah di Segamat, bgtahu diye.. Tp masa musim buah haritu arwah telah pun menghidap penyakit itu.. Sedihnya.. Tak sempat bawa arwah balik ke kampung ku.. 

Semoga rohnya dicucuri rahmat.. 

"Kak za, terima kasih ye sebab beri kami peluang utk mengenali kak za selama ni.. Nasihat & jasa kak za akan saya kenang sampai bila2..."

Al-Fatihah...

Comments

Popular Posts