Aku Pembunuh Lipan..!!!

Pada minggu lepas (sorry br minggu ni nk cerite...huhu..), masa saya (ehh??saya la plak..) tgh dok kat dpn uma men kucing, tiba2 si Black jenguk kat pagar ruma..aku pelik nape beria sgt diye terjengah2 kat gate uma tuh..
Skali tetibe je ini binatang muncul..
Dengan jalannya yg slow motion, dgn slambenye diye masuk kat kawasan uma aku..
kaki aku terus menggigil tgk itu binatang..
waduh..ape aku nk buat ekkk??aku jengah kat dlm uma jerit panggil adik aku yg nyenyak tidur kat sofa..aku soh diye tutup sliding uma..
then, pggl mak aku..mak aku pun g panaskan air nk masak itu lipan..
bila air da panas, itu lipan sudah ilang..aiyakk..jd 1 keje plaks nk mencari.. aku amik itu kayu, & jolok2 bwh itu rak kasut..
& itu lipan dgn lajunye lari kuar..aku simbah ngan air panas..then ketuk..
(sorry lipan..aku terpaksa bunuh ko..ko adalah seekor binatang yg bahaya..)
& kemudian, lipan itu pun mati... aku try rasa ngan kayu, mak aihh...keras beb..
aku tny mak aku, "mak, da mati ke" (very the stupid kinda question)
"dah masak da pun.." dgn slamber mak aku jwb..
Hmmm...
FootNote: ini kejadian ke-2 lipan masuk uma aku.. yg 1st, leh masuk dlm itu air-cond dlm rumah aku..bila on itu air-cond, itu lipan kuar & tergantung kat air-cond..waduh..seram...

Comments

Popular Posts